top of page
  • cozyandspirit

Qingdao, a legkülönösebb kínai városok egyike, 2. rész

Updated: Jan 22, 2022

Qingdao-i kalandjainkat folytatva, kitérnék arra, hogy végül találtunk egy népszerűbb strandot is, ahol a helyiek a mi hagyományos strandolási formáinktól eltérően inkább piknik jelleggel múlatták az időt a tengerparton. Műanyag, fehér székeken ültek a családok, a napernyők alatt, ahol vagy beszélgettek egymással vagy kedvenc foglalatosságuknak hódolva épp étkeztek.

Kínában az evés olyannyira része a közösségi időtöltésnek, hogy gyakorlatilag bárhol, bármikor tudnak enni, a metrókat és a helyijáratos buszokat kivéve (ott tilos). A vonatozás élménye náluk mindig egybekötött egy hosszan elnyújtott étkezéssel vagy nassolással, a komplett főétkezésektől kezdve – rizs, zöldségek, hús – a klasszikus forró vizes tésztás levesig, hosszú az ételek száma, amelyet két pont közötti utazás esetén is nagy kedvvel fogyasztanak. Bevallom mivel magam is szeretek hódolni ennek az elfoglaltságnak, nagy örömmel üdvözöltem ezt a szokást.

Visszatérve a népszerű Golden Sandy Beach-re ahol volt alkalmunk belátást nyerni a helyi strandolási szokásokba, az is a meglepetés erejével ért minket, hogy itt sem fürdött senki, illetve fürdőruha helyett utcai öltözéket viseltek. A hangszórókból zene szólt, illetve inkább maga az ének volt hangsúlyos és végtelenített szalagként, ugyanaz az egy vagy kettő dal ismételte önmagát. Összességében meglehetősen furcsa élmény volt, de az ázsiai országokban mindenképp érdemes elvonatkoztatni az elvárásainktól.

A helyi külföldi közösségnek (javarészt olyanokról van szó, akik itt dolgoznak hosszabb-rövidebb ideig) is vannak törzshelyeik, egyet mi is felfedeztünk, egyik városi barangolásunk alatt, mint kiderült ez Qingdao Huangdao-i városrészének egyetlen külföldieknek kialakított pub-ja, a Knuckles Sport Bar and Grill, klasszikus hamburgeres menükkel, pizzákkal és mexikói ételekkel, illetve import sörökkel. Esténként egy fülöp-szigeteki együttes örvendezteti meg a vendéget élőzenés koncertekkel. Mi a 3 nap alatt négyszer is voltunk itt.

A hotelünk igazi telitalálatos választásnak bizonyult, a Qingdao Grand New Century Hotel minden várakozásomat felülmúlta, a szálloda méreteinél fogva grandiózus, a mi szállásunk a 49. emeleten volt, hatalmas földtől plafonig érő ablakainkból napnyugta után is nagyon különleges látvány volt az alattunk kivilágított város. A reggeli már önmagában gyakorlatilag az összes napi étkezés fogalmát kimerítette, reggeli, ebéd és vacsora fogások is voltak egy étkezésen belül bőségesen, rengeteg különlegességgel, a halak és tengeri herkentyűk szerelmesei is megtalálhatták itt a kedvükre valót. A desszertek tekintetében is zavarba ejtő volt a választék, gyakorlatilag már az kimerítő volt, mire mindent végigjártunk. A hotelben minden igényt kielégítő hatalmas fitness terem és uszoda is rendelkezésre áll. Nagyon ritkán mondok ilyet, de talán már zavarbaejtően sok extra szolgáltatás van itt ahhoz, hogy az ember jó szívvel hagyja ott a hotelt egy városi túra kedvéért. Az árak pedig ehhez képest igencsak mérsékeltek.

(a cozyandspirit az agoda hivatalos partnere)