top of page
  • cozyandspirit

Horvát tengerpart tömegek nélkül

Akik kedvelik Horvátország tengerparti régióit, de kimaradnának a nyári szezon alatt tapasztalható zsúfoltság okozta kellemetlenségekből, most érdemes megtervezni a tavaszi pihenésüket és május közepéig időzíteni az utazásukat. Májusban már 20-27 fok közötti hőmérséklet várja a korai utazókat, attól függően hogy mennyire délre megyünk.

Azonak, akik szeretik a kényelmet:

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy az árak a főszezonok kívül kevésbé terhelik meg a költségvetésünket. A kellemes 20 fok feletti hőmérséklet pedig (ha fürdésre nem is) de napozásra, feltöltődésre, kellemes sétákra, a környék felfedezésére, túrákra teljesen alkalmas, illetve arra is, hogy az éttermek teraszán élvezzük az ebédünket, anélkül, hogy folyton árnyékot kellene keresnünk. Nézőpont kérdése, de ha mérlegre tesszük a tavaszi szezon adta előnyöket, a nyárival szemben, akkor könnyen arra a megállapításra juthatunk, hogy nem is akkora lemondás szezonon kívüli időpontban utazni a horvát tengerpartra.

Horvátország számos világörökségi helyszínnek ad otthont, köztük szerepel Dubrovnik városa is, történelmi épületeivel és egyedi építészetével.

Dubrovnik

Május tökéletes időszak akkor is, ha hegyekben túrázást tervezünk Horvátországban vagy festői tájakon kerékpároznánk.

Ellátogathatunk a Makarskában található Biokovo hegységhez és a természetvédelmi parkhoz is, a biokovoi csúcsokról páratlan kilátás nyílik a kék tengerre.

A közép-dalmáciai Split remek kiindulópont a Hvar-sziget és a közeli kisebb Pakleni szigetek meglátogatásához is. Hvarról komppal (kompmenetrendet ellenőrizni kell, mert májusban még ritkán járhatnak a kompok) eljuthatunk Korčulára, majd a Pelješac-félszigetre, ahol túrázhatunk, kerékpározhatunk és bejárhatjuk a kiterjedt borvidéket.

Korčula

Ha közelebbi régiót látogatnánk meg, májusban Rovinj is remek választás, a szezon beindulása előtt sokkal élvezhetőbb, minőségibb időt tölthetünk az Isztria legszebb városaként számontartott városban.

Rovinj

Végül, de nem utolsó sorban Lastovo szigete, a nyugalom szigete Horvátországban. Ez a sziget tökéletes hely azoknak, akik csendes, nyugodt környezetre vágynak, kristálytiszta tengerrel és gyönyörű természettel, sokak szerint itt a legtisztább a tenger Horvátországban.